Oamenii au nevoie de o dieta cat mai sanatoasa pentru ca organismul lor sa functioneze in mod corespunzator. Alimentele mult prea grase, dar si cele ultra procesate nu ar trebui sa faca parte din alimentatia lor zilnica. Exista anumite produse care ajuta la reducerea nivelului colesterolului si mentin tensiunea arteriala in limite normale.

  • Cerealele – cei care vor sa isi schimbe obiceiurile alimentare, trebuie sa inceapa cu masa de dimineata. Adaugarea in micul dejun a doua portii de ovaz poate duce la scaderea colesterolului LDL (“rau”) cu 5,3% in numai 6 saptamani. Cheia acestui succes este beta-glucanul, o substanta care se gaseste in ovaz si care absoarbe LDL, pe care corpul il elimina ulterior
  • Vinul rosu – Oamenii de stiinta dau indivizilor inca un motiv pentru a bea in cinstea sanatatii lor. Se pare ca strugurii utilizati pentru a face vinul rosu, pot duce la scaderea semnificativa a nivelului de colesterol. Un studiu realizat de departamentul de metabolizare si nutritie de la Universidad Complutense de Madrid din Spania a constatat ca, atunci cand indivizii consumau acelasi supliment de struguri gasit in vinul rosu, nivelul lor de LDL a scazut cu 9%. In plus, cei care au avut un nivel ridicat de colesterol cand au intrat in studiu au inregistrat o scadere de 12% a LDL
  • Grasimile de tipul Omega-3 sunt una dintre minunile naturale ale lumii si s-au dovedit a impiedica bolile cardiace, dementa si multe alte boli. Acum, acesti acizi grasi pot adauga inca un alt beneficiu pentru sanatate in repertoriul lor: scaderea colesterolului. Potrivit cercetarilor de la Universitatea Loma Linda, inlocuirea grasimilor saturate cu omega-3, cum ar fi cele gasite in somon, sardine si hering poate creste colesterolul bun cu pana la 4%.
  • Nucile sunt o gustare sanatoasa care scade nivelul colesterolului. Intr-un studiu publicat de Jurnalul American de Nutritie Clinica, persoanele care au consumat o portie normala de alune/nuci timp de sase zile pe saptamana timp de o luna au redus colesterolul total cu 5,4% si colesterolul LDL cu 9,3%. Migdalele si caju sunt alte optiuni bune. Cu toate acestea, in timp ce fructele cu coaja lemnoasa sunt sanatoase pentru inima, ele au si calorii superioare asa ca se recomanda un consum moderat.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here