Simptome ale unui radiator defect

Pe masura ce motorul masinii functioneaza, produce caldura. Scopul radiatorului este racirea motorului si prevenirea supraincalzirii acestuia. Motorul unei masini utilizeaza lichid de racire pentru a absorbi caldura si il transfera catre radiator unde se raceste. Dupa ce se raceste, lichidul este trimis inapoi in motor si procesul incepe din nou.

Cand radiatorul este infundat, nu functioneaza la fel de eficient cum a fost creat, ceea ce are drept efect o racire insuficienta in interiorul motorului. Acest lucru poate duce la supraincalzirea autovehiculului si, daca nu este reparat la timp, poate deteriora motorul.

Un radiator se poate infunda din interior, la exterior sau din ambele parti. Iata cateva semne ale unui radiator infundat pe care veti dori sa le recunoasteti inainte ca motorul sa se strice.

Intrucat un radiator functional impiedica supraincalzirea motorului, veti sti ca ceva nu este bine cu acesta daca motorul incepe sa se supraincalzeasca. Monitorizati indicatorul de temperatura pentru a vedea daca totul este in regula. Unele masini mai noi afiseaza temperatura in format digital si vor avertiza daca aceasta devine prea mare. O temperatura normala de functionare pentru majoritatea masinilor este intre 95 – 105 grade Celsius. Daca temperatura scade usor nu este niciun motiv de alarmare, mai ales in lunile de vara cand aparatul de aer conditionat functioneaza constant. Dar daca temperatura creste, este posibil sa aveti un radiator infundat. Acest lucru se intampla din cauza coroziunii, a ruginei, a acumularii interne a sedimentelor, care impiedica circulatia corespunzatoare a lichidului de racire prin radiator si motor.

Radiatoarele sunt proiectate pentru a raci, iar acest lucru se intampla prin partea din fata a radiatorului care este prevazuta cu niste tuburi. Aceste tuburi au un racitor lichid. Pe masura ce masina este in misare, ventilatorul radiatorului impinge aerul din exterior pe si in jurul acestor aripioare pentru a reduce temperatura lichidului de racire inainte de a curge inapoi spre motor. Daca aceste tuburi sunt infundate de murdarie, gunoaie, frunze sau alte materiale, fluxul de aer este blocat, ceea ce nu permite racirea optima a lichidului.

Inspectie tehnica periodica in Bucuresti | ITP din Militari | cele mai bune preturi pe www.alfaitp.ro

inspectie tehnica periodica in Bucuresti

Un radiator nefunctional va afecta in mod negativ functionarea generala a masinii. Asadar, daca urmeaza sa faceti ITP-ul masinii, intai ar trebui sa rezolvati orice defectiune minora. Daca dupa ce ati reparat tot ce trebuia reparat, cauta-ti o statie la care sa efectuati inspectie tehnica periodica in Bucuresti, puteti accesa www.alfaitp.ro pentru a va programa la un ITP din Militari!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here