Scopul acestei piese nu se limiteaza doar la racirea aerului din masina, aparatul de aer conditionat curata, usuca aerul si asigura circulatia.

Aparatele de aer conditionat auto, spre deosebire de aparatele de aer conditionat de acasa, sunt alimentate de motorul masinii si deoarece vehiculul se misca in mod regulat, sunt expuse la influente negative din partea factorilor externi.

Schimbarile de temperatura si vibratiile constante pot duce la deteriorarea componentelor individuale ale sistemului de aer conditionat. Pentru a intelege cauza deteriorarii aparatului de aer conditionat, soferii trebuie sa cunoasca structura acestuia.

Structura aparatului de aer conditionat auto

Functionarea aparatului de aer conditionat se bazeaza pe circulatia de racire intr-un sistem inchis: acesta trece de la starea lichida la starea gazoasa, absorbind caldura in proces. Componentele aparatului de aer conditionat auto includ:

  • Compresor – comprima gazul racit pentru a circula in sistem.
  • Conector electromagnetic – asigura functionarea directa a compresorului.
  • Condensator – raceste racitorul prin aerul disponibil generat de rotatia ventilatorului si de miscarea masinii.
  • Filtru de uscare – receptorul netezeste fluctuatiile fluxului de aer rece, in timp ce dezumidificatorul absoarbe umezeala din racitor.
  • Supapa de termoreglare – trece aer rece prin evaporator, controland debitul de alimentare, in functie de temperatura la iesirea din evaporator.
  • Evaporator – care de fapt, raceste aerul.

Cea mai frecventa cauza a deteriorarii aerului conditionat auto

Contaminarea elementelor sistemului

Contaminarea semnificativa a condensatorului determina supraincalzirea acestuia, ceea ce duce la o crestere a presiunii sistemului.

Functionarea aparatului de aer conditionat in acest caz va fi ineficienta: aerul din masina nu va fi racit. Daca componentele aerului conditionat se murdaresc, acestea trebuie curatate imediat.

Aparitia unui miros neplacut in masina in timp ce aparatul de aer conditionat functioneaza poate indica faptul ca filtrul aparatului de aer conditionat este infundat. Este un consumabil si trebuie inlocuit conform planului.

Se recomanda in principal inlocuirea acestuia la fiecare 20.000 km. Cu toate acestea, multi proprietari de masini il schimba mai des – la fiecare 10.000-15.000 de kilometri, sau aproximativ la fiecare 6 luni.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here